لیست اختراعات محسن ذوالقدر


ثبت :
از
تا
اظهارنامه :
از
تا

بازنشانی
تعداد موارد یافت شده: 8
تاریخ اظهارنامه: 1392/03/31
مالک/مالکان: آقاي محسن ذوالقدر
تاریخ ثبت: 1392/05/26
خلاصه اختراع:

با استفاده ازسوئيچ ايمن آسا، شستي هايي كه براي باز و بسته كردن درب اتومبيلها و ساير جاها روي سوئيچ تعبيه شده اند به هيچ عنوان خود به خود كار نمي كنند حتي اگر انگشت فرد يا بچه اي هم با شستي هاي روي سوئيچ برخورد كند فقط وقتي عمل مي كند كه راننده و يا صاحبخانه اراده باز يا بسته كردن درب را داشته باشد . همچنين با نصب\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\"ال اي دي\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\" سه رنگ بجاي تك رنگ بر روي سوئيچ (براي نمونه سفيد، سبز و قرمز) زيرا ملاك بسته شدن درب اتومبيلها و ساير دربهاي هوشمند در فاصله كمي دورتر درمرحله اول شنيداري است يعني وقتي راننده و يا صاحبخانه مي خواهد درب اتومبيلش يا درب خانه ويادرب مغازه اش كه از او دور است ببندد بايد شستي سوئيچ را فشار دهد ولي چون بعلت صداي ازدحام ترافيك و يا ناشنوا بودن ،او نمي تواند عملا بداند كه آيا درب خودرو و يا درب خانه اش بسته شده و يا در حال باز است.

تاریخ اظهارنامه: 1389/03/18
تاریخ ثبت: 1389/07/04
خلاصه اختراع:

عنوان طرح: تابلو ايت هوشمند منجي پليس با سنسورهاي نوري. Police protective intelligent stop sign ‏در طرح اينجانب تابلو ايست يليس محترم از حالت عادي كه يك آلومنيوم با برچسب شبرنگي فسفري كه رويه اتي كشيده اند و وظيفه اش ايست دادن به راننده ها مي باشد بطوركلي تغيير مي نمايد زيرا اين تابلو ها در شب اگر اتومبيلي لامپ چراغهايتي روشن باشد با ايست دادن يليس گرامي نور لامپ اتومبيل به شبرنگ فسفري پليس برخورد نموده و شبرنگ نور منعكس شده را به چشم راننده مي رساند و راننده هم تابلو ايست را مي بيند و هم توسط تابلو پليس را مشاهده مي نمايد ولي اگرلامپ چراغ جلو اتومبيل در شب روشن نباشد اگر پليس تابلو ايست را براي راننده اتومبيل متخلف بگيرد چون لامپ چراغ جلو اتومبيل خاموش است راننده نه تابلو پليس را ونه خو د ‏پليس گرامي را مشاهده مي نمايد در اين موقع احتمال زير گرفتن يليس گرامي وجود دارد .

تاریخ اظهارنامه: 1389/03/18
مالک/مالکان: محسن ذوالقدر
تاریخ ثبت: 1389/05/27
مخترع/مخترعان: محسن ذوالقدر
خلاصه اختراع:

در سيستم هوشمند كه اينجانب طراحي نموده ام وظيفه اش بسي بالاتر از سيستمهايي است كه بر روي اخرين مدلهاي توليدي از بهترين اتومبيل سازهاي جهان ميباشد زيرا در سيستم طراحي شده توسط اينجانب وقتي راننده اتومبيل در حين رانندگي با اتومبيل با سرعت مطمئنه مي باشد اتومبيل پشت سري بر اثر سرعت زياد و يا بي احتياطي ويا درست عمل ننمودن سيستم ترمزش با خودرو در حال تردد باسرعت مطمئنه تصادف مي نمايد و سيستم بصورت هوشمندانه اي شدت ضربه وارده را توسط سنسورهايي كه در سپر عقب و ستونهاي بغل و ابرويي پشت سقف تعبيه شده را دريافت نموده ودر صورت تشخيص شدت ضربه زياد بصورت اتوماتيك سيستم برق چراغهاي جلو را در اختيار گرفته ودر اولين وهله لامپ چراغ جلو سمت چپ اتومبيل نوربالايش همزمان با لامپ چراغ جلوسمت راست نور پايينش روشن ميشود بصورت فلاشري و با خاموش شدن انها لامپ چراغ جلو سمت چپ اتومبيل نور پايينش همزمان با لامپ چراغ جلو سمت راست نور بالايي روشن مي شود و بلافاصله زمان كوتاهي خاموش مي گردد وسيستم دوباره با خاموش شدن انها لامپهاي چراغ راهنما بصورت هوشمندانه فلاشري روشن ميشود و تكرار همين حالت ادامه پيدا مي نمايد و اگر در اثر اين حادثه راننده وسرنشينان هردو اتومبيل دچار مجروحيت شده باشند با خود آگاهي و جلب توجه نمودن براي خودروهاي كناري ‏وخودروهاي روبرويي سرنشينان اتومبيلهاي گذري را مطلع نموده وبا مطلع نمودن انها هم از تصادفات پي درپي جلوگيري ‏نموده و هم براي امدادشان زود برسند و اگر در زمان تصادف از پشت راننده در حالت بي هوشي و يا اظطراب نتواند خودرو را بصورت صحيح هدايت نمايد و در همين زمان كنترل اتومبيل ازدستش خارج شده و اتومبيل اوهم بااتومبيل جلويي برخورد نمايد در همين حال سيستم بصورت هوشمندانه توسط سيگنالهايي كه از سنسورهايي كه در سپر جلو تعبيه شده شدت ضربه را دريافت نموده و در صورت بودن شدت ضربه زياد جريان برق كل اتومبيل قطع مي شود تا از عواقب وخيم بعدي جلوگيري نمايد. ‏تكنيك بكار رفته : مدارهاي الكترونيكي، پريشر سوييچ تك حالته ، سنسورهاي دريافت كننده شدت ضربه ، رله هاي تك پلاتيني و دوپلاتيني و چهارپلاتيني، تايمرهاي زماني متفاوت

تاریخ اظهارنامه: 1389/03/18
مالک/مالکان: محسن ذوالقدر
تاریخ ثبت: 1389/05/27
مخترع/مخترعان: محسن ذوالقدر
خلاصه اختراع:

خلاصه توصيف اختراع ‏ابر پمپ ترمز هوشمند طراحي شده توسط اينجانب، يك پمپ ترمز با چهار سيلندر مجزا تزريق روغن ترمز در داخلش با چهار پيستون در داخل هر يك از سيلندرها قرار گرفته و با فشار دادن راننده به پدال ترمز براي ساكن نمودن اتومبيل درست شده است و وقتي راننده ترمز مي گيرد ‏چهرا پيستون همزمان در داخل سيلندر ترمز شروع به فعال شدن براي تزريق روغن ترمز مي نمايد كه در پمپ ترمز هوشمند در هر ترمز گيري شدت فشار روغن ترمز هر پيستون به ره مدار هيدروليكي آنلايز شده و تزريق از پمپ ترمز خيلي بالا رفته و اگر به مرور زمان لوازم يكي از سيلندر ترمز چرخها و يا هر يك از مدارهاي هيدروليكي بر اثر مرور زمان پوسيده شده باشد و يا لوازم يكي از پيستون هاي خود پمپ ترمز خراب شده باشد سيستم تشخيص داده و راننده را با ذكر نقص در هر يك از سيلندر پمپ ترمز آگاه نموده و راننده مي تواند با قدرت ترمزگيري سه سيلندر پمپ ترمز به راه خود ادامه ده و هر گاه به يك تعميرگاه مجاز خودرو رسيد لوازم آنه قسمت را تعويض نمايد و با اين سيستم راننده هميشه مطمئن مي تواند در جاده ها تردد نمايد. ‏اين ابر پمپ ترمز هوشمند مي تواند جلوي عواقب وخيم تصادفات و غيره را بگيرد و با دارا بودن چهار سيلندر مجزا با چهار پيستون در داخلش مي تواند اطمينان خاطر را به راننده و سرنشينان براي به صفر رساندن خطاي ترمز گيري را بدهد. ‏و اين ابر ترمز هوشمند را مي توان بر روي كليه اتومبيل هاي كه سيستم ترمزشان از هيدروليكي و يا نئوپنوماتيكي نصب و استفاده نمود. ‏

تاریخ اظهارنامه: 1389/03/18
مالک/مالکان: محسن ذوالقدر
تاریخ ثبت: 1389/05/27
مخترع/مخترعان: محسن ذوالقدر
خلاصه اختراع:

خلاصه طرح ‏عنوان طرح : سيستم هوشمند ديسك ترمز خنك كن ‏درطرح اينجانب بر روي ديسك ترمز هرچرخ يك مدار پنوماتيكي در نظر گرفته شده كه وظيفه شان در هر بار ترمز گيري ، تزريق باد خنك توسط كمپرسور دمنده باد خنك به ما بين پره هاي ديسك ترمز چرخها بوده و با تزريق باد خنك نسبت به مدت تايمر زماني كه در نظر گرفته ايم ديسك ترمز و لنت ترمز چرخم ما را خنك مي نمايد و با هر چه خنك نمودن لنت ترمز چرخم ما كارايي سيستم ترمز در مراحل ترمز گيري هاي بعدي بهتر مي شود براي مثال كاميون تريلي در تابستانو در هواي گرم با بار استاندارد در جاده تردد مي نمايد ودر سرازيري مجبور به ترمز گيري مي شود و واز سيستم ترمز به نسبت بيشتر استفاده مي نمايد و چون پره هاي ديسك ترمز بجاي خنك نمودن و رساندن باد خنك به ديسك و لنت ترمز هواي گرم تزريق مي نمايند كارايي قابل توجهي ندارند ولي در طرح اينجانب همزمان در هر بار ترمز گيري با ترمز گرفتن سيستم هوشمندانه تزريق باد را بصورت اتوماتيك مثلا پنج دقيقه تزريق مي نمايد تا سيستم ترمز چرخها با بهترين كارايي بكار گرفته شوند وبا بهتر عمل نمودن دچار تصادف و يا حوادث وخيم نشودو چون اينجانب براي هر چرخ يكعدد سنسور حرارت سنج در نظر گرفتم اگر در اتومبيل مذكور در جاده در حين تردد باشد سيستم مي تواند بصورت هوشمندانه در صورت گرم بودن ديسك و لنت ترمز چرخها شرايط تشخيص داده و اتوماتيك شروع به تزريق بادخنك براي خنك نمودن سيستم ترمز عمل نمايد .

تاریخ اظهارنامه: 1389/02/12
مالک/مالکان: محسن ذوالقدر
تاریخ ثبت: 1389/03/18
مخترع/مخترعان: محسن ذوالقدر
خلاصه اختراع:

‏خلاصه ‏در سيستم هوشمند سه گانه چراغ ترمز عقب كه اينجانب طراحي نموده ام وظيفه ‏اش بسي بالاتر از سيستمهايي كه بر روي آخرين مدلهاي توليدي از بهترين اتومبيل سازهاي جهان ميباشد زيرا در سيستم طراحي شده توسط اينجانب وقتي رانده اتومبيل در جاده بر اثر سرعت مطمئنه اگر يك ترمز بگيرد وكمتر از سه ثايه طول بكشد فقط لامپهاي چراغ ترمز و اگر براي مثال در ترافيك پا راننده روي پدال ترمز بيشتر از سه ثانيه در حالت نيك ترمز بماند علاوه بر روشن بودن لامپهاي چراغ ترمز ولامپهاي چراخ خطر نين بصورت فلاشري شروع به روشن و خاموش شدن مي نمايند وبا برداشتن پاي ‏رانده از روي پدال ترمز سيستم به حالت اوليه برگردانده مي شود و يا اگر راننده بر اثر سرعت زياد ويا با پيچيدن ‏اتومبيلي فرعي به اصلي جلوي اتومبيل راننده بخواهد عمل ترمز گيري را بيشتر از سه ثانيه با اخرين فشار بر پدال ترمز انجام دهدسسيتم بصورت هوشمندانه واتوماتيك فعال و جريان برق ورودي به بقيه سيستم ثابت مي شود يعني علاوه بر روشن شدن لامپهاي چراغ ترمز عقب لامپهاي چراغ خطر و لامپهاي چراغ راهنماها بصورت فاصله زماني كوتاه از هم شروع به روشن و خاموش شدن مي نمايد تا خودروهاي كناري و روبرويي عقبي را ‏از صحنه بوجود امده مطلع نمايند واگر در اين حال راننده با اتومبيل دچار حادثه تصادف شده از جلوي اتومبيل شده با شد باز هم سيستم همان اعمال را اجرا خواهد نمود و اگر راننده بر اثر بي احتياطي به جلو اتومبيل نگاه نكند و عمل ترمزگيري را انجام ندهد بر اثر تصادف سيستم بصورت هوشمندانه دستور را از سنسورهاي تعبيه شده بر روي سپر گرفته و اتوماتيك شروع به روشن نمودن لامپهاي چراغ ترمز نموده وهمزمان لامپهاي چراغ خطر و لامپهاي چراغ راهنماها با فاصله زماني كوتاه شروع به روشن و خاموش شدن به حالت فلاشري ادامه مي دهند تا اتومبيلهاي كناري و روبرويي و پشت سري را از حادثه بوجود امده در اتوبان و يا جاده مطع نمايد و اگر در همين حال براثر بي احتياطي راننده پشت مري باهمين خودروي حادثه ديده تصادف نمايد سيستم هوشمند سه گانه چراغ ترمز عقب بصورت هوشمندانه شدت ضربه تصادف را آناليزنموده و در صورت شدت ضربه شديد جريان كل برق اتومبيل را قطو مي نمايد تا بر اشر تصادف واتومبيل از ميمكشي آتش نگيرد.

تاریخ اظهارنامه: 1388/12/26
مالک/مالکان: محسن ذوالقدر
تاریخ ثبت: 1389/02/12
مخترع/مخترعان: محسن ذوالقدر
خلاصه اختراع:

سيستم اتوماتيك هواگيري ترمز چهار كاناله با قابليت هواگيري چهار كانال هم زمان و يا هواگيري هر كانال تك به تك و رفع كمبود روغن ترمز در منبع بالاي پمپ ترمز اصلي در صورت نياز از داخل خودرو بصورت انوماتيك يا دستي در كليه خودروهايي كه در سيستم ترمزگيري با روغن ترمز فعال مي باشند. (بصورت هيدروليكي و يا هيدروليك پنوماتيكي عمل مي نمايند ) (اعم از سواري و وانت و ميني بوس و اتوبوش و كاميون و يونيماك و غيره) اين سيستم در آن زمان بكار مي رود كه روغن ترمز در منبع تمام شده باشدو پمپ ترمز اصلي با كمبود روغن ترمز مواجه شده و بجاي مكش روغن ترمز باد به پمپ مكش كرده باشد و به اين طريق به لوله هاي ترمز بجاي روغن ترمز هوا تزريق شده باشد كه در اين موقع پدال ترمز از حالت عادي (نرم) خارج شده و سفت تر مي شود كه در اين حالت كارايي سيستم ترمز مختل مي شود و در هنگام ترمز كردن كارايي اوليه ترمز گيري را ديگر ندارد. يكي از مزاياي اين طرح چه راننده ناشي باشد و چه ماهر باشد با اين طرح مي تواند به راحتي هواگيري نمايد چون قبل از اين طرح بايد از چندين نفر استفاده مي شد و عمل هواگيري سيستم ترمز در كليه قسمتهاي مرتبط در يك لحظه انجام مي گيرد.

تاریخ اظهارنامه: 1388/12/08
مالک/مالکان: محسن ذوالقدر
تاریخ ثبت: 1389/01/25
مخترع/مخترعان: محسن ذوالقدر
خلاصه اختراع:

در اين سيستم، سيستم ترمز به چهار كانال مجزا تقسيم شده و براي هر چرخ يك لوله ترمز براي تزريق روغن ترمز در هر سيلندر ترمز در نظر گرفته مي شود و توسط حسگرهايي (پريشر سوئيچ) كه براي هر لوله وصل به سيلندر ترمز چرخها در نظر گرفته شده فشار روغن ترمز در هر ترمزگيري اندازه گيري مي شود و در هنگام ترمزهاي شديد در صورت بروز تركيدگي و يا هر نوع اختلالي كه باعث ريزش روغن ترمز از سيستم ترمز به بيرون گردد بلافاصله قسمت هشداردهنده با مشخص كردن چرخي كه سيستم ترمز آن دچار مشكل شده به صورت اتوماتيك اقدام به قطع ريزش روغن ترمز به آن چرخ مي گردد و در صورت كم شدن روغن ترمز از اندازه استاندارد در منيع روغن ترمز، روغن ترمز كم شده باشد روغن ترمز به صورت اتوماتيك با اعلام هشدار به راننده توسط پمپ مكنده از منبع روغ ترمز يدكي (اضطراري) به مخزن روغن ترمز اصلي منتقل مي شود و نياز به هواگيري كه يك امر وقت گير و نيازمند به حداقل دو و يا سه نفر و تعميرگاه خاص با چاله مورد نظر مي باشد كه در اين سيستم از بين مي رود.

موارد یافت شده: 8